måndag 24 augusti 2009

How to tie a tie.

...och bara två timmars bilresa, en halvtimmes tågresa och tjugo minuters promenad senare är jag på ett ställe med internet.

Idag har jag flyttat in i min mormors uthus i Floda. Där finns varken dusch, internet eller diskmöjligheter. Men om jag bor där hela september har jag sparat en månads hyra, och det är bra. Det är säkert värt tretusen att bo nästan som om man campade. Med möss... Jag hatar att campa.

Till er som nu inte vill träffa mig för att ni tror att jag inte kommer kunna duscha vill jag bara säga att jag får gå in till mormor och göra det.

Men till det verkligt intressanta - projektet som hittills går under arbetsnamnet Projektet.

Igår gick jag runt i en inspirations-high och drog i ganska många trådar på en gång. I natt insåg jag vilken lavin jag har startat och blev lite nervös över det. Jag sov nästan inte alls. Men det är nu en gång för alla så att min idé är för bra för att inte genomföras. Jag får växa med uppgiften som redaktör (redaktör!) i takt med att projektet växer. Helt enkelt.

Hittills har jag en "assistent", och två utomordentligt skillade skribenter som vill vara med och skriva. Facebookgruppen har, efter ungefär ett och ett halvt dygns existens, 59 medlemmar (varav en är Maud Lindström). Det tycker jag är effektivt.

När jag berättade för mamma om Projektet blev hon så stolt att hon började gråta. Hon är bra.

Jag är på biblioteket, så jag tänkte läsa lite nu.
Om ni ursäktar.

1 kommentar:

Cami sa...

IMA GLAD U LIEKD IT! Mitt inlägg alltså.

Retroboende kan göra dig gott. Så länge du har internetuppkoppling..? ... ....... ...... ......

ANNARS vet jag faktiskt inte hur du ska överleva?

Projektet, har inte riktigt fattat vad det går ut på. Perätta mer för oss (bara jag kanske) utan ansiktsbok? Jag har inte läst varken Fitt- eller Pittstim. D: