söndag 23 augusti 2009

Step into my office, baby.

Jag har fått världens kanske bästa idé.

Om du är min vän på Facebook kanske du redan känner till det här. Det första jag gjorde när idén grott i mitt huvud någon timme var nämligen att skapa en grupp på fejjan för projektet.

Vi, min vän, du och jag, ska göra en uppföljare till antologierna Fitt- och Pittstim. Jag vill att båda kön, alla människor, ska få komma till tals i samma forum. Vi ska inte längre vara "vi" och "dom", vi ska bara vara vi. Tillsammans.

Tanken är att föra jämställdhetsarbetet framåt. Genom att gå ihop kan vi minska klyftorna mellan könen och vända fokus mot det som är den riktiga boven - könsmaktsordningen.

Gå med i gruppen och läs en längre beskrivning här.

Jag har mailat Annika Marklund. Jag har skrivit ett pappersbrev som jag ska skicka till Lars Winnerbäck. Jag funderar på fler intressanta personer att tillfråga. Vad tror ni om Magnus Betnér? Nour el Rafai?

I natt, när jag kom på det, kunde jag inte sova för att jag blev så inspirerad. Jag var tvungen att gå upp och skapa facebookgruppen för att bli lite lugnare. Otroligt nog verkar idén minst lika bra såhär dagen efter.

Kom med mig, kära vänner. Nu jävlar ska vi flytta fram jämställdheten.

Inga kommentarer: