fredag 21 augusti 2009

Nobody writes them like they used to.

Ord man använder för sällan (och som jag därför jättegärna vill få se i tryck med mitt namn under någon gång):

Urbota.
Dunderkåt. (Mattias: "Du kan ju använda det om du får recensera något som Jarvis har tagit i.")
Pajparty. (Det här kommer jag aldrig att använda. Men det ÄR ett bra ord.)
Spektakulärt.
Angenämt. (Mer av ett ord man säger för sällan, men ändå. Det är fint och belevat, tycker jag. Jag brukar säga det för att verka rolig när jag träffar nya människor. De flesta fattar dock inte, så jag verkar mest konstig. Men jag har i alla fall roligt.)

Så är det.

2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Pajparty måste vara världens kanske bästa ord.

Anonym sa...

jag tror jag gillar den här mattias-killen. i alla fall hur han tänker.

och about Pajparty- make it work! Lova att säga till mig om du någonsin använder det i en recension eller liknande. There are no small words, just small writers. Eller? hm

/carrie