torsdag 20 augusti 2009

Simon says.

Foto: Rickard Aronsson


I juni, på Peace & Love, intervjuade jag Simon Norrsveden. Mitt självförtroende var skadat efter Krunegårdfiaskot, men jag ignorerade tvivlet och gjorde mitt bästa. Skickade in artiklen när den var klar och började vänta på att få se den på Grooves hemsida.

Dagar, veckor och månader gick. Jag blev naturligtvis övertygad om att den hade varit för dålig för att användas. Det gjorde mig ledsen, dels för Simon eftersom han hade varit så trevlig och nu inte fick något för det, och dels för att jag såg min drömda framtid som musikjournalist blekna och försvinna.

Men! Det var inte över. I måndags plockade jag nämligen upp ett exemplar av nya numret av Groove, och vad ser jag? Jo, min Simonartikel över en hel sida. Eller ja, en stor del av sidan tas ju upp av bilden på honom, men ni fattar. Så plocka en Groove och läs den. Eller läs den i Simons blogg om ett tag. Han bad mig om texten för att kunna publicera den där, nämligen, och jag har just skickat den. Med tanke på kritiken jag fick sist han copypejstade en av mina texter ska det bli riktigt spännande, må jag säga.

Som socker på popcornen drömde jag om Simon i natt. I drömmen hängde jag och min vän Cami med honom och hans band. Mitt drömjag tyckte att det kändes lite groupieaktigt, och var sjukt noga med att "inte vara sexig på något sätt" (vilket i ärlighetens namn inte är oöverkomligt svårt i verkligheten, men i drömmar kan ju allt hända). I min dröm hade Simon en basist som var väldigt ung, hade supit bort sin bas (drömsimon förmanade honom strängt, lite som en lärare typ) och försökte ragga på Cami. Jag minns även att Simon i drömmen sa till basisten något asdrygt i stil med "om du får ligga så är det tack vare mig".

Det här var skitkonstigt. Notera att detta var en DRÖM. Simon är varken dryg eller onödigt bossig så vitt jag har kunnat märka. Långt ifrån. Och vem hans basist än är så är jag säker på att han inte super bort sina instrument, samt får ligga helt tack vare sig själv.

Förlåt Simon och Simons basist. Man rår inte för sina drömmar. Se det komiska i det hela.
Det ÄR ju ganska bisarrt.

1 kommentar:

Cami sa...

Socker på popcorn går inte. Det bara går inte, inte ens i tanken. Nej! (Nej, nej, nej. Nej. Nej nej! Nej.. 16 gånger nej, som Robin i "How I met your mother" vid tanken på att idka umgänge med Barney.) Däremot har vi faktiskt en gemensam bekant som äter popcorn med tzatziki. Jag nämner inga namn, det visar sig kanske vid någon framtida klassåterträff när vi har popcornkväll. 8)

Jag gillar att du skrev "försökte ragga på". Det är omöjligt att ragga upp en Cami. http://hijelp.blogg.se/2008/december/utkast-det-ar.html