tisdag 25 augusti 2009

Mespoppare som hatar kriminalromaner.

Har läst Män som hatar kvinnor. Bara för att jag kände mig utanför som inte hade gjort det. Jag ångrar mig. Okej att den var välskriven och en slug historia, men det finns många välskrivna böcker som INTE får mig att behöva sova med alla lampor tända efter att ha terapiläst naiv. super. som motgift.

Kanske utreder jag vidare varför jag inte ska läsa megapopulära böcker någon gång. Jag tror att jag vill det. Men nu hinner jag inte. Måste gå och äta något innan jag ska hitta till lägenheten där jag ska titta på ett rum och vara så trevlig att jag får hyra det. Det är trots allt inte så mysigt att höra vad som låter som en miljon möss springa ovanför huvudet när man försöker sova.

Förresten svarade Emil Jensen på mitt mail om Projektet idag. Han vill vara med men vet inte om han hinner. Stor höstturné (som jag planerar att se honom under).

Jag är stressad men glad.

Inga kommentarer: