måndag 14 juni 2010

En misslyckad men bra dag.

Idag hade jag planerat såhär: Gå upp nio, åka till Ikea och köpa några prylar jag behöver. Därefter åka ut till stugan jag bodde i förut och städa, och sedan åka hem och sova gott.

För det första försov jag mig och hann inte med Ikea. Då tänkte jag, som jag skrev, åka med lite skivor till Andra Långgatans skivhandel. De ville dock inte ha en enda av dem (vilket gjorde mig förvånansvärt ledsen). Därför skänkte jag skivorna till Stadsmissionen och tröstshoppade på Bengans. Värt! Jag har i sann modebloggsanda lagt upp bilder på mig med mina inköp, som ni ser.

Sedan skulle jag då åka och städa. Men när jag var på väg kom jag på att jag hade radio en gång till innan sommaruppehållet, så jag hann inte med städningen idag. I stället sände jag, Micaela och förvånande nog även Christer (som flyttat men var i stan för tillfället) ett rätt bra program om folk man vill ligga med. Sjukt bra tema. Cred till Micaela för den idén!

Och nu ändrades planen för morgondagen. I stället för att gå upp tidigt och åka till Småland ska jag vara hemma och plugga. Vilket innebär att jag kan ha vilken dygnsrytm jag vill! Score.


Den här boken kostade 39 spänn. Den handlar, som den belästa förstår, om Sylvia Plath och Ted Hughes. Ska bli mycket intressant.


Enter The Vaselines för inte alls mycket pengar! Typ 119 eller något sådant. Snacka om valuta för pengarna. Kändes som ett bra läge att lyssna in sig ordentligt nu, när de släpper nytt och allt.


Sigur Rós' Takk... för 59. Klart man slår till!


Honey is Cool för 59 och Belle & Sebastian för 99. Sådant som är bra att ha, liksom.

Inga kommentarer: