fredag 11 juni 2010

TOP ger er: svammel om gitarrspelande, kläder och städer.


I kväll har jag bara chillat. Spelade in två videos där jag spelar gitarr, sittandes på sängen med tända ljus bredvid mig, men jag spelar faktiskt väldigt dåligt. Så ni får inte se dem även om jag hade tänkt det. I en av dem spelar jag till och med en egen låt! Jag tar i och för sig inte mina låtar, som är enormt simpla, på särskilt stort allvar, men det vore ändå trist om ni garvade åt dem. Kanske när jag blivit lite bättre på att spela.

Låten är den som handlar om att boken alltid är bättre än filmen. Andra saker jag skrivit låtar om: att jag är bäst, att jag vill ligga med killar i stuprörsjeans, att mina vänner är bäst, bananer som dansar, att vara smartaste tjejen i skolan, deppiga dagar, Vänner-citat, att julen är hemsk, att jag är trött på alla böcker och filmer om Andra Världskriget och att jag är less på patriarkatet. Och det var faktiskt alla låtar jag skrivit. Kul info.

Hur som helst så har jag shoppat idag. Klänningen på bilden, till exempel, fick följa med hem. Den och mycket, mycket mer. Nu behöver jag bara tillfällen att använda mina nya fina kläder. Jag vill leka! Håhå jaja. Snart är det festival. Sedan är det mer festival, och sedan blir det höst och då flyttar i alla fall ett par människor jag känner till den här stan.

Jag tycker att följande ställen borde ligga närmare Göteborg: Ludvika, Stockholm, Malung, Gällivare, Falun, Östersund. Det tycker jag faktiskt. Det borde väl kunna fixas? Av typ gud. Eller Vägverket. Kanske kungen? NÅGON måste ta tag i det här!

Inga kommentarer: