söndag 20 juni 2010

Face it... You are young.

"Sunday, bloody sunday" är bullcrap. Söndagar är bra. Det är dagen då man filosoferar över veckan som gått och laddar inför nästa, man tar hand om sig själv och gör trevliga saker. En dag för vila och förberedelser helt enkelt.

Idag har jag, till exempel, fått mycket gjort men ändå slappnat av. Jag har städat med Love for the streets på högsta volym, jag har tvättat två maskiner, jag har köpt skivor och strumpbyxor, jag har övat gitarr, jag har legat i sängen och läst.

Vad jag har läst? Jag är glad att du frågade. Mitt litterära intag idag har bestått av Kyssmisstag i sjunda kärlekshimlen, en del av den fantastiska bokserien Georgia Nicholsons dagbok. Kvinnan på Bokia som sålde den till mig frågade om den skulle vara en present. Jag sa nej, för det skulle den ju inte. Såhär i efterhand misstänker jag att hon försökte pika mig för att jag egentligen är för gammal för att läsa ungdomsböcker. Men låt mig citera Pulp: It's ok to grow up - just as long as you don't grow old. Face it... You are young.

Och så blir jag bättre och bättre på gitarr. Det är kul. Jag laddar inför den dag jag är redo att starta band och erövra världen. Eller åtminstone bli nästa Annika Norlin.

I morgon ska jag på någon slags skrivarkurs på Nääs. Jag undrar vad exakt den kommer att gå ut på. Jag har ingen aning om vad som förväntas av mig, men jag tar det med ro. Skriva är trots allt det bästa jag är på (så att säga). Något borde jag kunna improvisera fram. En erotisk novell om Harry Potter, till exempel.
Eller ett blogginlägg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför bli nästa Annika Norlin när man kan vara The One and Only Anna Theresia?
Oooh, och Harry Potter erotik gillas starkt :D Viket par skriver du om? Eller är det måhända en grupp vi pratar om?
//Maria

Miranda sa...

Dagbockerna om Georgia Nicolson ar sa himla roliga. Har du sett filmen? Egentligen inte alls lika rolig som bockerna, men han som spelar Robbie ar sa sinnessjukt snygg att det gor ingenting alls.
Men i alla fall. Ibland tanker jag att jag kanske ar for gammal for de bockerna (i och med att hon ar tillsammans med killar och att hangel med tungor inte kommer forrns typ halva skalan om jag inte har helt fel). Men sen kommer jag pa att jag ar ju den eviga singeln, har darmed ingen talan, och kan tycka att de ar jatteroliga anda.