söndag 6 juni 2010

Liseberg, potatissallad och Spirit Photography


Varför bloggen har varit tyst hela helgen? Jo, för att jag har grejat på med saker och ting och inte haft tid. Vad jag har haft för mig? Jo, det ska jag berätta.

I fredags var jag med klassen på Liseberg för att fira att vårterminen var över. Vi femkampade (jag var inte sämst på allt) och åkte grejer. En klasskompis kom på att hon ville köpa kaninöron, men hon ville inte göra det själv. Och jag är ju alltid på spontana grejer, så jag bara "klart vi ska ha öron!". Sedan tycket hon att hon inte kunde ha på sig dem med värdigheten i behåll, men jag ansåg inte att värdighet någonsin gjort något för mig så jag köpte ändå. Dessa luddiga öron gjorde mig till kvällens hit, om jag får säga det själv. (Det betyder att folk gav mig uppmärksamhet och sa att jag var söt. Sådant gillas.)

Efter Liseberg drog vi till Kelly's och var där tills de stängde. När jag kom hem vid tre var det ljust och jag var inte trött, så jag satte mig vid datorn (givetvis). Halv fyra kom Claes, en av de jag delar kök med i Almedal, hem med några klasskompisar och skulle ha efterfest. Så jag joinade. Klockan sju, efter ett äventyr där jag letade efter toalettpapper i panik, gick jag slutligen och lade mig. Bra kväll. Bland annat lärde jag mig vad snowballing är för något. Det är något snuskigt.

Lördagen tillbringades med Mattias och en bytta potatissallad. Det var inte något snuskigt. Potatissalladen kostade en tia för ett kilo på Willys! Ett riktigt kap. Idag åt jag lite på två knäckemackor och var mätt hela dagen. Prisvärt.

Idag har jag förberett inför Blå i morgon, och hittat ett nytt favoritband - Spirit Photography. Det låter vääääldigt mycket Joy Division och är svinbra. Så är det. Hur som helst kommer morgondagens Blå vara festivalspecial och kalasfint.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh, älskar Emil Jensen-referensen mitt i en mening. Saknar dig och tycker att du var modig som vågade åka en gunga som de uppmanade dig att slänga. /Lisa