måndag 14 juni 2010

För den som vill ha koll.



Idag rekommenderar jag alla att läsa min recension av youngfuck på Jazzhuset. Dessutom rekommenderar jag min Juni 2010-playlist. Den innehåller några "det här är bra för mig just nu"-låtar och några "peppa inför Peace & Love"-låtar. Håll till godo!

Nu ska jag åka till Andra Långgatans skivhandel och sälja några skivor jag inte vill ha kvar. I sista sekunden, det vill säga alldeles nyss, bestämde jag mig för att trots allt behålla min My Chemical Romance-skiva. Visst är det inte så troligt att jag någonsin kommer att lyssna på den igen, men den var viktig för sextonåriga Anna. Och jag sympatiserar med det lilla mainstream-emot* och vill vara snäll mot henne. Jag menar, titta på bilden! Hur ledsen skulle hon inte bli om jag sålde hennes skiva? All den där kajalen skulle gråtas bort, säkerligen. Stackars lilla tandställningsbarn. Men hon ägnade tid och omsorg åt sitt hår, i alla fall.

Nåväl. Lyssna på juni 2010, inte februari 2007. Ha det vackert.

*betyder att jag inte hade koll och trodde, liksom majoriteten av befolkningen, att MCR + självskadebeteende = emo.

P.S. Rubriken är ironisk. Jag har inte storhetsvansinne. D.S.

1 kommentar:

Anonym sa...

alskar det svarta haret, sminket och bristen pa ett leende mot den ljuva badrums(?)vaggen.

yeah kopte ett par skivor pa realistation igar. ar ensam hemma sa jag slammar musik ratt sa hogt. mycket fint! kramz.

carrie