tisdag 1 juni 2010

Påå nån spååårvagn nånstans.

Idag gjorde jag en mycket pinsam sak. Jag hade hoppat på spårvagnen och skulle sätta mig, men hann inte göra det innan spårvagnen började åka igen. Sätet jag skulle landa på var mitt emot ett annat säte. Ett säte där det olyckligtvis satt en person...

Spårvagnen började rulla och jag kände att jag började falla, insåg att jag skulle landa på den stackars människan som satt mitt emot och skrek "ÅH NEJ!!!" inombords. Jag försökte undvika att hamna med hela kroppen över honom, så jag gjorde mitt bästa för att ta emot mig med händerna. Min underarm hamnade ungefär i höjd med hans byxlinning och min hand, med hela min kroppstyngd bakom sig, hamnade strax innanför hans höftben.

Jag skyndade mig att dra mig tillbaka och sa "förlååååt!" med den mest innerliga ton jag kunde uppbåda. Han nickade sammanbitet och fortsatte läsa Metro.

Herregud. Min hand var kanske en decimeter från en främlings skrev. Jag var tio centimeter från att trycka till någon på kuken med hela min kroppstyngd. Herregud! Pinsamt som tusan. Och stackars honom! Jag hatar när främlingar tar på mig, om det så bara är att deras lår nuddar mitt på bussen. Då kan man ju bara tänka sig hur hemskt det där var för honom. Hu.

Men på den ljusa sidan så är det ju en rätt kul historia.

1 kommentar:

Anki sa...

precis, se det från den ljusa sidan! nu har ju han också nåt att berätta när han kommer hem: "asså, idag var det nån brud på spårvagnen som typ tog mig på kuken!".

Förhoppningsvis var det en mycket förståndig person du ramlade på, som insåg att det hela var ett fatalt misstag orsakat av omständigheter som du inte kunde råda över, och inte ett planerat sexuellt övergrepp :)

Och till sist, ja, ganska komiskt att läsa om, men full förståelse för att det inte är så komiskt att vara den som andra läser om... :P