söndag 13 juni 2010

TOP ger er: Bajsblogg. (Jag vet att ni har längtat!)

Nu har jag samlat mod att skriva ett blogginlägg om bajs. Mitt syfte med inlägget är till största delen att bevisa för mig själv att jag vågar skriva det, men även att roa vissa omogna personer i min närhet. Nämligen två av mina mest älskade: min vän Mattis och min pojkvän Mattias. Det här inlägget är till er!

Jag tänker dock inte blogga om mitt eget bajs. Där går faktiskt min gräns. Bara bajs i allmänhet. Bajs. Det har redan slutat vara ett ord i mitt huvud, ni vet sådär som det blir när man säger något många gånger i rad, så det här blir spännande. Here goes:

Bajs. Det är brunt för att röda blodkroppar försvinner ut med det. Färdiganvända blodkroppar, alltså. Det har min pojkvän lärt mig. Han kan många saker (de flesta handlar inte om bajs, ska sägas).

Beteendet att äta bajs kallas för koprofagi. Vissa djur behöver göra det av någon anledning. Det är något med deras bajs som är bra för dem att äta. Sjukt miljövänligt med återanvändning?

Det finns även en sexuell böjelse som kallas koprofili. Är man koprofil blir man alltså kåt av bajs. Inte så nice. (Jag skrev bara sådär för att det skulle rimma. Jag försöker inte döma någon.)

Nu mår jag lite illa, så nu är det slut. Jag kommer aldrig mer att blogga om bajs.

2 kommentarer:

Oscar sa...

Haha. Skön design fan. Grönt liksom. Bajs.

matilda sa...

Bra inlägg!

Kaniner äter sitt eget bajs. Dom behöver B-vitaminerna i det. Hundar äter allt slags bajs, bara för att det är gott, dock inte sitt eget tror jag.