torsdag 17 juni 2010

I never knew you had such a dirty mind.

Du vet Florence Valentin-låten Upp på sociala, ner på Systemet? "Vi går upp påå sociala, och sedan går vi neer på Systemet" sjunger de så fint. Och var och en kan ju räkna ut med lilltån vad det betyder.

Men. Min hjärna vill annorlunda. Av någon anledning översätter den "gå ner på" från betydelsen att förflytta sig någonstans till betydelsen att ge någon oralsex. Och av det följer att "systemet" slutar vara Systembolaget och blir systemet som i samhällsordningen. (Varför man nu skulle vilja tillfredsställa den?)

Är det bara jag som har tänkt såhär? Eller för att tala Bullen-språk: är jag normal? Snälla, skicka ett vykort för jag undrar så.

3 kommentarer:

Andreas sa...

Jag förstår hur du tänker. Men jag tänker inte så, despite my generally dirty mind. :)

Henrik sa...

Sjukt bra tolkning! ;) Florence skulle behöva lite mustigare tolkningar eller kanske egentligen texter...

Anonym sa...

Jag tänkte som du, innan du gav en rimligare tolkning. Men jag är å andra sidan inte normal så det skvätter om det...

/Agnes