måndag 7 september 2009

Bloggfråga bloggsvar.

Angående föregående inlägg.

Cami säger:
Men Anna? Jag måste protestera! Människor har olika åsikter. Vem är du att döma dem som faktiskt gillar Färjan?

De döva tycker förmodligen att dina musikrecensioner är meningslösa, för att du hör någonting de inte kan höra. Nu är det bara så att Färjantittarna ser någonting du inte kan med att se. LEV MERE'!

Cami har naturligtvis rätt i detta.

Men ändå. För att undvika missförstånd i framtiden vill jag bara klargöra ett par saker:

Ett: Det här är en subjektiv blogg som enbart går ut på att jag ska få uppleva egotrippen att spy ut mina åsikter om allt från smörgåsmargarin till svininfluensan. (Utrymme att tycka om musik i en nationell tidning räcker liksom inte.)

Två: Jag dömer ingen (men jag inser att min rubrik var lite bitsk). Det skulle vara intressant att höra ett svar på min enkla fråga i förra inlägget, tycker jag. Eftersom jag är så trångsynt att jag inte förstår tjusningen med förnedrings-tv kan jag behöva en förklaring.

Tre: Allt jag skriver speglar alltså mina personliga åsikter och upplevelser och är inte objektiva för fem öre. Att jag säger att något är meningslöst betyder inte att det faktiskt är det, bara att det är så jag upplever det.

När jag ändå har er på tråden vill jag bara säga grattis till er som finner Färjan meningsfullt och givande. (Och till er som gillar Takida. Det måste var jätteskönt att slippa må dåligt varje gång det är reklam på tv och reklamen för deras nya "fantastiska" platta kommer.)

P.S. Jag väntar på svar. Fred och kärlek. D.S.

3 kommentarer:

Anki sa...

Om "Färjan" har jag ingen kommentar, eftersom jag aldrig fått tillfälle att se det med egna ögon. Dock tycker jag att du är ganska underhållande :)

ericcartman sa...

Tillåt mig att vara lite vanlig stereotyp 20-årig svenne här...

Det kan faktiskt vara givande att kolla på den extremt låga IQ-nivån som utspelar sig på "Färjan". Det är med andra ord ett bra tillfälle att få känna sig lite smart. Sen är ju faktiskt dom anställda väldigt söta och oskyldiga, speciellt Håkan (didn't see that one coming, va?)

Angående Takida så håller jag tveklöst med.
Nu är jag trött på att skriva så jävla korrekt, dumheter är vad det är.

;)

Cami sa...

Respons! <3

Jag tyckte att jag gav ett svar på varför. För att det finns andra människor som vill se det. Därför!

Det skulle kanske inte vara förnedrings-tv om folk i sin tur inte drack. Men nu gör folk det. Och det gillas.

Väl är väl att Kanal 5 har satsat på Filip och Fredik så mycket som de har gjort. Samt andra program för komiker som Betnér, Björn Gustafsson, Järvheden och Dorsin etc. Ikväll är det Roast och det verkar baproligt.

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, min poäng är väl mest att man kan lägga sin tid på saker att digga istället för saker att dissa. Fast ibland är det ju roligt att dissa. Så jag kanske motsäger mig själv. Okej, poängen är att ha roligt då. Och du verkade inte ha så roligt när du ifrågasatte Färjan.

Eller vad vet jag?

Saknar att ha ditt prettyface IRL, det är så mycket enklare att tyda!