måndag 14 september 2009

They don't know a friend like you.

[ingenting] var bättre på Bengans än på både Way out west och Popaganda. Man blev inte mördad av basen, vilket förhöjde upplevelsen en hel del.

Man ska inte gå på sunkiga klubbar när man ännu inte är helt frisk. Även om de stämplar "How soon is now?" på ens arm.

Appletini är gott! Jag och Mattias delade på en (ja, vi är ett homosexuellt par). Det var nördigt. Och kul.

Snart kommer Tora hit och vi ska se Joshua Radin. Jag längtar. Dillebarn = trygghet. Så mycket nytt nu.

Nästa helg åker jag till Stockholm. Gislavedsbarn = trygghet. Blir dock lite bokmässa först. Jag ska vara mormors back-up i Selma Lagerlöf-montern är det tänkt.

Snart kanske jag har någonstans att bo. Det är min just nu våtaste dröm att ha ett eget rum. Som är mitt. Ingen annans. Jag ska köpa doftljus och bränna i det, medan jag lyssnar på myspop. (Ser framför mig hur brandlarmet går och allt blir kaos.)

Nästa gång jag bloggar kanske det blir ett inlägg av värde. Kan vara värt att kolla upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh önskar att jag kunde hälsa på dig i Lagerlöf-montern. Pratade Astrid Lindgren med Lorraine igår, tyvärr har hon aldrig läst Mio min Mio och Ronja Rövardotter. Synd sa jag.

Vi kom fram till att vi ska börja läsa Roald Dahl för kidsen snart dock; jag är SÅ taggad.
Harry Potter får dock vänta några år, tydligen. Never mind.
HA. minns du pojken och tigern? hm. ni kanske inte behöve läsa den på Montessori.


Jag har varit sugen på att tända doftljus sedan jag kom hit. Precis som du är jag rädd att brandlarmet ska gå. Vi får se hur det blir, ha. Ser fram emot nästa inlägg, är helt säker på att det kommer att ta mig med storm. hej! /carrie