lördag 26 september 2009

Nördiga män är de bästa.

Idag: Ett quiz.

Vad är värst och får en att dö mest?

1. Att läsa i Pulpboken att Jarvis Cockers första ligg "kind of messed him up". Tanken på en nittonårig, superkänslig Jarvis som just har upplevt den totala besvikelsen av förstagångssex! Jag tror det var nitton han var. Kan ha varit tjugo. Över huvud taget är alla obskyra detaljer om Pulp helt och hållet hjärtattacksframkallande.

2. Att läsa i Strageboken att Fredrik Strage inte kunde säga "r" när han var liten. Tanken på en ung Strage som inte riktigt kunde uttala sitt eget namn! Det är så många "r" i "Fredrik Strage". Ojojoj. Över huvud taget är nördtexten helt och hållet bedårande.

Rätt svar:

2. Eftersom Strage i nördtexten även skriver följande: "Indiepop bygger så mycket på nördestetik att Jarvis Cocker i Pulp blir en sexsymbol." Strage vet vilka knappar han ska trycka på.

Det är sånt här jag gör när jag tar en paus i recenserandet.
Förmodligen borde jag skaffa fler vänner.

3 kommentarer:

Elin sa...

Haha, men åh orka.
Föresten så hade jag som inget val med Tian som header bild, han var given stilikon ;)

carrie sa...

vilka. knappar. indeed.

Josefin sa...

Åh! Jag läste nördtexten på tåget hem igår och dog. På riktigt.

(Det var just detaljen om att han inte kunde säga "r" som gjorde det.)

(Och anledningen till att jag läste just den texten var att jag kollade specifikt efter Jarvis Cocker i indexet... Hehehhehehe)