tisdag 29 september 2009

Oh, I love you!


Jens, världens bästa, och Mattis, världens bästa. BÄSTA!

Jens och jag skriver om våra liv i varsin likadan anteckningsbok (jättefina och röda är de). Vi köpte dem i Östersund. När de är fulltecknade ska vi byta och läsa om varandras liv. Jens är en av mina bästa vänner. Han är en väldigt klok och fin man. Påminner om Harry Potter lite, fast mindre dramatisk och mindre asexuell. Han slåss inte med lika många drakar heller. Demoner däremot..! Nej, nu försökte jag bara vara rolig och referera till nördiga saker.

Mattis kommer hit snart! Eller ja, i december, för då spelar Sonata Arctica här. Sångaren i det bandet, Tony Kakko, är för henne vad Jarvis Cocker är för mig. Så ni förstår att det är viktiga grejer! Mattis, även känd som Matilda, är en av de få speciella människor jag alltid känner mig nära även om vi är långt ifrån varandra. En riktigt vän. Som jag är otroligt lyckligt lottad att få ha träffat över huvud taget! Kan icke föreställa mig ett liv utan det. Hu.

För att inte tala om Tora. Ack, den vänskap som bygger på en gemensam böjelse för popmusik kan inte bli annat än speciell. Vad har vi inte upplevt tillsammans? Fulla spelningar, nyktra spelningar, testunder, slöande på Dille, flummande i Luleå, spatserande i Gislaved, chokladbiskvier i Östersund... Tora är även en av de snyggaste människor jag känner. På sanning. Jag vågar inte lägga upp en bild på henne, för hon ogillar ofta sådant och dessutom har jag ingen nyare bild, så ni får ta mig på mitt ord.

Och Cami! Gränslös, hejdlös, tyngdlös och hämningslös. Flyger gör hon alltid, i associationer och formuleringar, högt över mig och alla andra. Det finns bara en Cami man behöver någonsin. (Hon skickade för övrigt världens bästa sms till mig igår. Det handlade om hud, västkusten och pengar. Episkt.)

Och alla andra. Jag skulle kunna fortsätta detta persongalleri om inte i evigheter så i alla fall en stund till, men jag tänkte hinna skriva lite på hemtentan innan Scrubs börjar.

Kärlek och härlighet.

1 kommentar:

Cami sa...

Håååhhh, jag är tårögd. Shut up! But don't ever shut up! Saknar hårdare än vinnarnumret på BDSM-SM. <333333