torsdag 3 september 2009

So dull they're not even boring.

Jag försöker vara tolerant.
Jag tror att nästan all musik har någon existensberättigande beståndsdel.
Jag accepterar till och med att Katy Perry fyller en funktion i världen, även om den är sjukt irriterande.

Men efter att ha tvingats lyssna på Anton "jag är från Kiruna men låtsas att det är Nashville" Björkenvall känner jag mig manad av påstå följande: Viss musik borde inte få finnas.

Jag är öppen för kritik från alla som har genomlidit hela hans platta. Ingen annan har mandat.

Puss.

P.S. Rubriken är hur 22-åriga musikskribenten Morrissey ska ha beskrivit Depeche Mode innan de slog igenom. Där blev de allt ägda. D.S.

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe,
depeche mode

johanna&jag ska nog se Aberfeldy på ngn restaurang/bar ikväll!
mailade bandet för ett par veckor sedan, fick svar om spelningen ikväll. mm! livet är fint. & mm du får ta igen, Camera Obscura, nästa gång! jag är helt fast. lyssnar jämt. eller, ofta.
/carrie