måndag 28 september 2009

Harry Potter and the Pure-blood Nerd.

Jag och Mattias went to the movies idag. På impuls. Vi borde ha skrivit hemtenta, men... Vi ville gå på bio. Till mitt försvar kan jag säga att det faktiskt hjälper mig med min hemtenta, som är en kulturstudie av biografen vi var på. Jag kände mig både ambitiös och lat. Samtidigt.
Det var en väldigt skön kombination.

Vi såg Harry Potter och halvblodsprinsen. Ja, jag vet att jag redan har sett den (det skulle vara spännande om jag hade förträngt det helt och sett den för första gången IGEN), men jag är en nörd. Med andra ord gick det inga andra filmer som jag ville/vågade se.

Den är ganska mycket romcom, för övrigt. Det är lite tramsigt, men inte tillräckligt för att jag ska ljuga om att jag inte gillar den när jag i själva verket gör det. Gillar den, alltså.

Kom fram till idag att Belltrix Lestrange är den coolaste Dödsätaren. Helt klart mest party. Hon är den enda som verkar ha uppriktigt roligt. De andra verkar bara livrädda, ju. Vilket liv. Jag antar att hon är mer genomond än de andra. En spännande karaktär, hur som helst.

Inga kommentarer: