fredag 26 februari 2010

Dramatiska vändningar.

Hej och välkommen till en uppdatering som bara är intressant för er som känner mig och bryr er om mitt liv. Nu börjar vi.

För det första: Jag var singel i två dagar den här veckan. Tisdag och onsdag. Det var vidrigt och nu är jag inte det längre. Jag insåg att det inte var värt att låta bli att jobba för, och att det finns något som heter ettårskris som man kanske inte ska ta på större allvar än det är, och att jag hade PMS. Nu har vi en handlingsplan. Och det känns väldigt, väldigt bra. Det enda som inte känns bra är att jag berättade för ganska många om uppbrottet och nu måste berätta om motsatsen (alltså inbrottet).

I går var vi på bokrean. Hela dagen. Det var en underbar dag. Jag köpte flera böcker jag länge velat ha och ett par som jag inte visste att jag ville ha. Jag älskar böcker. Just nu hinner jag inte läsa någon av dem eftersom jag har tenta i morgon, men sedan... Mmm.

Och ja, du läste rätt, jag har tenta i morgon, och nej, du har inte blivit dagvill, det är lördag i morgon. Jag ska ha tenta på en lördag. Med risk för att låta reaktionär, men: Såhär var det aldrig på gymnasiet!

Nåväl. Nu när ni vet vad som är på gång i mitt liv just nu kan jag med gott samvete återgå till mina studier (ja, det där var ironi, eftersom det mest är för min egen skull jag skriver här).

Fridens liljor!

Inga kommentarer: