tisdag 16 februari 2010

Själavård

Igår bad jag om hjälp. Jag fick större respons än jag trodde. Mycket större, till och med. Som den omtänksamma person jag är tänkte jag att jag skulle påtvinga er läsare alla fina tips jag fick.

  • Lyssna på bra musik.
  • Läsa en bra bok.
  • Se en bra film.
  • Gör något kreativt.
  • Cykla med kamera.
  • Ring en gammal släkting.
  • Gräva ned sig i en favoritserie...
  • ...och fantisera om hur det skulle vara att vara med.
  • Promenader.
  • Sällskapsspel.
  • Fina kläder.
  • Korsord.
  • Hjärndöda serier.
  • Ligga i fosterställning.
  • Skriva dagbok.
  • Choklad.
  • Prata med någon om varför man mår dåligt.
  • Nostalgi.
  • Skriva om hur man skulle vilja att allt var.
  • Börja ett nytt liv genom att skriva listor.
  • Åka till England och dansa.
  • Sex.
  • Karuseller.
  • Spelningar.
  • Omväxling.
  • Resor.
  • Fika med vänner, flum med vänner, prata med vänner, vänner.
  • Ridning.
  • Gosa med djur/mysiga husdjur.
  • Skratta.
  • Kommentarer på bloggen.
  • Ge och få presenter.
En ansenlig lista, eller hur? En hel liten självhjälpsbok, nästan. Fast kort och kärnfull i stälelt för full av skit och käcka catchphrases.

Tipset "gör något kreativt" tolkade jag som "spela lite gitarr", så jag hängde på mig min vackra elgitarr (i helgen fick jag ett axelband av min far, så den grejen är helt ny och cool för mig) och spelade lite. Jag hankade mig först igenom Shoreline, sedan Kom igen Lena, och sedan Hot 'n' cold. Det gav mig tillräckligt mycket livsenergi för att orka laga mat åt mig själv.

Bäst var nog ändå att så många bidrog med sina tips. Det gjorde mig glad och tacksam. Ännu finns det hopp om livet.

2 kommentarer:

Cami sa...

luv luv luv luv ya

R sa...

Fan vad ghey jag känner mig, men: träning. Srsly. Det enda som fungerar!