torsdag 18 februari 2010

Emoblogg 2

Mattis har utmanat mig.

1. Jag läser just nu tre olika böcker, exklusive kurslitteraturen.
2. En av dem är en slags avhandling om melankoli genom tiderna.
3. Jag gillar inte brevromaner. Det känns som en ofullständig berättarform.
4. Jag behandlar de allra flesta pocketböcker hänsynslöst.
5. Till undantagen hör Fans, Kärlek är ett blandband, Under det rosa täcket, Våtmarker, Bitterfittan, och mina Erlend Loe-böcker.
6. Någon gång vid fem började jag läsa över mammas axel när hon läste högt för mig. Sedan klagade jag på att hon läste för långsamt.
7. Jag tycker att bok-temat var jättekul.

Så. All done.

Jag hänger hemma nu för tiden. Försöker att inte sörja de föreläsningar jag missar på grund av magkatarr, och låta bli att tänka på vad som händer om jag inte klarar av den här kursen. Försöker även att inte sörja att "hat från personer jag gjort intet ont mot men måste fortsätta träffa om jag inte vill förlora vänner" verkar vara ett återkommande tema i mitt liv. Det är bäddat för ångest.

Jag tycker inte om min blogg nu. Den är inte jag längre. Men jag tänker att om jag håller ut kanske det förändras igen. Det gäller att inte tappa styrfart.

Mitt liv har faktiskt ljuspunkter. Nu, till exempel, ska jag äta potatisgratäng.

Inga kommentarer: