torsdag 4 februari 2010

Till kyrkogården

Alla med god smak (och Spotify) bör lyssna på Almedals nya album Till kyrkogården som släpptes så sent som i går. Det låter bra. Lite vuxnare, men lika energiskt. En skicklig kombination, tycker jag.

Apropå att ha Spotify - är det inte sjukt hur fort det gick från att det var något hippt och nytt man hörde talas om, till att nästan alla hade det, till att man kunde börja ta för givet att folk hade det? Jag låter kanske galet reaktionär nu... Men jag tycker att det är en schysst grej, åtminstone för oss konsumenter (hur det är för musiker jämfört med att sälja skivor kan jag inte säga någonting om), det är bara den snabba utvecklingen som fascinerar mig.

För att återgå till Almedal: Jag lyssnar nu intensivt på nya plattan och hoppas att briljanta och inspirerande intervjufrågor ska uppenbara sig. Det känns liiiiite läskigt att vi ska intervjua dem i direktsändning. Men det är ju vi och inte bara jag, så om jag drabbas av nervösa besvär och måste andas i en papperspåse kan de andra två hålla fortet under tiden. Inte för att jag någonsin andats i en papperspåse, men de brukar göra det i amerikanska tv-serier.

Det verkar hopplöst att skriva något vettigt om musiken. Lyssna, bara.

1 kommentar:

Elin Morén sa...

Det bara exploderade. Jag var typ sist, eller jag har inte ens en användare, men använder sambos. Första mötet med spotify var på fest, då man hade gjort party playlist och var utan reklam för en kväll.. sen visste tydligen alla vad det var. typiskt coolt.