fredag 12 februari 2010

Sambassadeur, Gilmore Girls and whatnot

Jaha.
Efter en rad ledsna/arga/frustrerade inlägg känner jag att det är dags för lite positivitet.
Men asså javenne.
Det finns liksom inget att säga.

Eller okejrå.

Sambassadeur släpper ny skiva den 24:e februari, European heter den, och jag kan tala om att den är bra. (Jag har fått låna hem den från studentradion för lyssning till vår spellista, that's how I know.) Ni vet hur de låter, atmosfäriska, drömska, poppiga. De kämpar för att bli av med twee-stämpeln, har jag läst. Och är inte från Skövde utan Göteborg.

Sedan har vi Gilmore Girls. Mitt nya beroende. Men jag måste säga en sak - man köper inte de dvd:erna för det braiga extramaterialet. Det är oftast inget att ha. Däremot är det effektivt att köpa GG istället för till exempel How I met your mother eftersom avsnitten är dubbelt så långa, men lika många, och alltså får man dubbelt så mycket tittid för samma pris. Praktiskt!

I övrigt ska jag troligtvis se Pascal på Pustervik i kväll och det kommer garanterat att bli grymt. Frågan är om jag och magkatarren orkar.

Det var allt för nu.

Listen to the music, it's a good thing to do!

Inga kommentarer: