tisdag 2 februari 2010

Du är för dålig för att kasta sten!

Idag har jag skickat mail till Almedal. Popbandet, ni vet. Just det, de ja. De ska vara med i vårt radioprogram och jag kände att det behövde ske lite kommunikation.

Nu är jag nervös. Mailet blev pinsamt hurtigt. Klämkäckt, rentav. Varför skulle jag vara klämkäck? Jag försökte vara charmig. Så att de skulle känna sig välkomna och bli peppade på att hänga med oss i studion, och inte dödströtta på jobbiga intervjuer och folk som bara ställer Håkan Hellström- och/eller Göteborgsrelaterade frågor.

Som det blev nu kommer de säkert bara "åh nej, vilken jobbig brud, måste vi göra det här?", och så kommer det visa sig att de måste det för att typ skivbolaget bestämt det, och så kommer de inte vilja göra någonting, och svara avigt på våra frågor, och inte ens Matildas social skills kommer att kunna mjuka upp dem efter mitt katastrofala mail.

Japp. Precis så kommer det säkert att bli. Eller så överdriver jag. Det är också ett alternativ. Föga troligt, men ett alternativ, absolut.

1 kommentar:

Elin sa...

Det var nog ett kick-ass-mail, du kan sånt där!