fredag 19 februari 2010

The lesson of The Smiths.

Jag hittade en låt häromdagen. Helt och totalt av en slump. Jag skulle lyssna på lite Smiths, och sökte så "the smiths" på Spotify. (Det låter så oromantiskt när man skriver ut det så här.) Och vad finner jag?

MJ Hibbett & The Validators - The lesson of The Smiths.

Charmig låt. Mest för sitt tema och sin text.

Remember the lesson of The Smiths
Just because a bunch of wankers like it doesn't mean that it's shit

Ni hör ju! För det första: "Wanker" är världens roligaste förolämpning.

Jag tycker inte att Smithslyssnare är en bunch of wankers, men själva grejen att komma på sig med att dissa bra musik för att den har fans man tycker är töntiga kan jag såå identifiera mig med. Lyssna på låten nu.

1 kommentar:

Johanna sa...

Sjukt klockren text.