fredag 9 juli 2010

Dear God, are you there?

Några generella undringar. Den som vet får gärna svara. 

1. Varför, VARFÖR, måste folk spy vid buss-, spårvagns- och tunnelbanehållplatser hela tiden? Det är inte okej, alltså. (Om alla människor hade lika mycket kontrollbehov som jag skulle det aldrig hända.)

2. Vet Åhléns om att de gör reklam för Eminiems nya album? (Skulle jag kunna vara mer skadeglad?)

3. Vad ska jag göra med all rom jag köpte idag? (Jag visste inte om man ska ha ljus eller mörk rom till mojitos, och Lisa ville göra sådana, så jag köpte både och. Har fett mycket rom nu.)

4. Why is the rum gone?! (Haha. Skoja.)

5. Varför kändes det som att jag behövde fem frågeställningar för att det här skulle vara okej? Kan det vara kontrollbehovet? Är jag en - ve och fasa - vän av ordning? Hu. 

Apropå det försöker jag smälta att min vän Lisa ska göra en svensk klassiker. Vansbrosimmet, Vätternrundan, Lidingöloppet och Vasaloppet. Ofta jag känner någon som gör sånt! Så går det när man växer upp i en håla som Gislaved. Man får vänner som man inte skulle ha fått annars, och tur är väl det. Jag kan bara föreställa mig hur inskränkt jag skulle vara om jag endast umgicks med populärkulturpretton. Det är ju viktigt med en varierad kost för att uppnå inre balans. 

God morgon.

1 kommentar:

Matilda "ADarkWintersNight" Fernholm sa...

Ljus rom till Mojito! Myntablad, sockerlag, krossad is, rom och sodavatten (t.ex. loka)