lördag 24 juli 2010

And though you say we're just friends and that this love is purely platonic, I'm hoping that you'll forget after this round of gin and tonic.

Minns ni hur man på mellanstadiet svarade "mycket, men inte med dig" när folk sade "vad vill du?"? Det gjorde vi i alla fall i Gislaved. Låter ganska snuskigt när man tänker rätt på saken.

Hur som helst - The Pains of Being Pure at Heart har en låt som heter Everything with you (och som innehåller det finaste gitarrsolo jag vet). Innan de körde den på Emmaboda förra året sa de "this is a song about getting drunk and making out with your friends". Texten går "I want everything with you".

Min tanke är: kan det vara så att man sade liknande saker där de växte upp? (Någonstans i USA, antar jag, för jag betvivlar att de är uppväxta i Brooklyn hela högen.) Det låter faktiskt logiskt i mitt huvud. Och så vore det sjukt fint.

P.S. Higher than the stars handlar enligt dem på samma spelning om "getting really high and making out with your friends". Jag anar en favoritsysselsättning. Önskar lite att jag var en del av deras vänkrets.
P.S.2. Rubrik: Allo Darlin' - Silver dollars

Inga kommentarer: