tisdag 27 juli 2010

I'm not looking for a new England, I'm just looking for another girl.

Ikväll flyger jag till Regnland för att hälsa på Josefin! Det kommer att bli spännande. Dessutom ska vi se The Pains of Being Pure at Heart i London. Det lär ju bli en liten poporgasm.

Mamma är orolig för att jag ska fara utomlands. Hon ringde förut. Det lät ungefär såhär.

Mamma: Var bor han eller hon du ska bo hos?
Jag: Utanför London.
Mamma: Men mer exakt, var?
Jag: Suck. I Hertford.
Mamma: Va?
Jag: H-e-r-t-f-o-r-d.
Mamma: Okej. Vad heter din kompis?
Jag uppger namn och efternamn.
Mamma: Och hur bor hon där, hos en familj, eller..?
Jag: I ett kollektiv.
Mamma: Har det något namn?
Jag: Eh, nä.
Mamma: Nähä. Jag ska kolla mailen extra ofta de här dagarna, bara så du vet! Ring om det är något! Ha det så kul! Ta det försiktigt!
Jag: ...

Alltså, det ÄR ju fint att hon bryr sig om mig så mycket, men var det inte lite stalkervarning på det där? Och, jag vet inte, jag försöker bli vuxen. Klart jag skulle ringa mamma om jag blev tvungen, men hon hade kunnat chilla lite tycker jag allt. Lita på att jag klarar av saker på egen hand.

Men HUR SOM HELST - denna resa innebär att ni förmodligen måste leva utan Taste of pop fram tills på söndag. Jag förstår att det kan bli svårt, men slut ögonen och tänk på England så ska ni se att det ordnar sig! Haha. Hemskt kul.

Jag hoppas att ni får en fin vecka. Ännu finare än den jag ska ha, till och med. Puss.

2 kommentarer:

Josefin sa...

Haha, vårt "kollektiv" BORDE ha ett namn! Och en hippie-buss! Som i Tillsammans.

Det ska bli så himla kul att träffa dig igen! Och jag har bett pojkarna att uppföra sig. Inga, eh, vuxenfilm-inspelningar och sånt alltså.

Limpy sa...

Din lyckans ost. Jag ville också åka till England i fredags, men istället ligger jag i soffan och panikar och dricker vin.