torsdag 22 juli 2010

TOP ger er: Annas dagbok # 1 - 19 oktober 1999

Hej, jag heter Anna och jag kommer att berätta för dig om mig själv, några hemligheter och vad som händer i mitt liv. Jag bor i Gislaved och är nio år och går på montessoriskolan. Jag väger 24 kg och är 125 cm lång. Jag älskar hästar och rider 2 gånger i veckan, Måndagar och torsdagar. På måndagar Lunden och på torsdagar GARK. Lunden är bäst. Jag har ganska många kompisar. Mina kompisar heter: Anna-Karin Lottie Bea Therese Hanna Sara Kirsi Amanda. Jag har fler men kommer inte på fler just nu. Jag är kär i: Philip och Joakim. Jag orkar inte skriva mer nu, skriver mer senare. Idag hände en liten olycka, jag och Johanna slog huvudena i golvet.

Hejdå

Jag är hemma i Småland för att rensa ut mitt gamla rum och fann en dagbok från 1999. Om jag minns rätt hade vi varsin dagbok i skolan som vi ibland fick i uppgift att skriva i. Den här dagboken är bland det bästa jag läst någonsin, så jag ser det som min plikt att dela med mig av detta fantastiska verk till er. (Om det är lika kul för en person som inte är jag återstår att se.) Stavning och kommatering är givetvis autentisk.

Så, kommentarer på första dagboksinlägget: Fan vad artig jag var mot dagboken, som presenterade mig och allt! Det är nästan som om jag visste, eller i alla fall ville, att den skulle läsas av någon annan än mig själv. Väldigt uppmärksamhetstörstande. Och varför skrev jag längd och vikt?! Vad fan, liksom.

Vänta med spänning på nästa inlägg! Då tätnar kärleksintrigen, kan jag avslöja.

2 kommentarer:

Maria sa...

Åååh! Vill genast läsa nästa del! Det var när du var nio och jag tio som jag blev uppmärksam på din existens på denna jord, även om det dröjde ett tag tills vi faktiskt träffades. Spännande, spännande :)

Josefin sa...

Åhh! Mer mer mer! Jag väntar med spänning, indeed.

(Och jag fasar för den dagen någon hittar mina gamla dagböcker.)