fredag 23 juli 2010

TOP ger er: Annas dagbok # 3 - 26 oktober 1999

Hej Dagboken!
Idag har jag varit hos Tandläkaren och flourlackat tänderna. Därför fick jag inte äta på lunchen i skolan, så jag fick lägga upp en portion mat (potatismos och fisk) som vi ställde i kylskåpet i köket tills jag fick äta. Det kändes konstigt att äta igen. En annan sak: Det har gått 6 dagar sen Philip och jag blev ihop. Jag håller noga reda på tiden, han kan ju göra slut när som helst. Han är i alla fall lätt att prata med, jag blir inte blyg eller så och det tycker jag är bra. Han är en snäll kille och så är han söt.

Hejdå

Kommentar: "Han kan ju göra slut när som helst", får man verkligen vara så pessimistiskt inställd till kärlek när man är nio år? Känns inte helt okej faktiskt.

För övrigt gillar jag att jag skrivit både dagboken och tandläkaren som om det vore egennamn. Och så hoppas jag att ni är impade av mina stavningsskills. Det är jag. Men jag är kanske en aning partisk.

1 kommentar:

Maria sa...

Äsch, när man är nio är det imponerade att man överhuvudtaget skriver själv... sedan är det alltid roligt när man läser tillbaka och ser var som var viktigt i ens liv då :D