tisdag 27 juli 2010

TOP ger er: Annas dagbok # 7 - 30 november 1999

Hallå!
Igår hade jag Cittra när jag red och hon var döjobbig. Hon gick på bromsbensin, sa min ridlärare, Maria. Jag fick henne INTE att galoppera! Hon bet mig i armen när hon som red Cittra efter mig skulle sitta upp.
*
Klas gjorde slut igår. Han gjorde det precis efter rasten, så hela lektionen satt jag och grät. Jag älskar ju honom! Varför, varför, varför skulle han göra slut?! A2 frågade om hon fick fråga chans på Klas. Jag vill inte att hon ska göra det men vad ska man säga... Så hon ska göra det imorgon. Jag har en stor sorg på gång, det känner jag. Han gillar inte mig längre! Det är svårt att fatta att han inte var kär i mig mer än en vecka.
Igår hånglade Zebastian & Johanna 4 gånger.
Jag vill ha en riktig tungkyss nångång.

Goodbye forever

Kommentar: Första stycket är kul för att det i slutet av det inte går att avgöra om "hon" syftar på hästen eller ridläraren. "Hon bet mig i armen"! Hihi.

Men sedan. Andra stycket, ojojoj. Mycket känslor! Olycklig kärlek, desperation, vänskapens etikett, misstro, och framför allt - spådom. "Jag har en stor sorg på gång"... Seriöst! Tragikomik i kubik. Och så avslutar jag det hela med ett oerhört dramatiskt "goodbye forever", vilket dessutom motsäger meningen före. Underbart flummigt.

2 kommentarer:

Cami sa...

Du måste publicera denna dagbok som ungdomsbok. Den är på sanning och den är bra! Flickorna i den åldern kommer att älska den. Och jag älskar den!

Maria sa...

Naw, det är väl bara att konstatera, aldrig lätt att vara kär. Men dramatisk, däremot, det funkar alltid :D