torsdag 20 maj 2010

I'm not as think as you smart I am.

I morgon ska jag ha lämnat in en hemtenta. Jag lämnade in den i går. Wow, vilken duktig tjej, tänker du kanske nu. (Åtminstone hoppas jag det.) FEL. Wow, vilken puckad tjej vore en mer korrekt beskrivning. Jag var så extremt självgod när jag skrev den.

Du förstår, problemet med mitt självförtroende är att det växlar mellan att jag tror att jag inte kan någonting och att jag tror att jag är odödlig. När jag skrev tentan trodde jag att jag var odödlig. Jag bara "jag förstod säkert det här begreppet rätt, svara lite, nästa fråga, fattar säkert, lalala". Utan att konsultera någon kursare eller ta mig tid att tänka efter en extra gång.

Tips från coachen: GÖR INTE SÅ. Nu har jag extrem ångest över det jag redan vet att jag hade fel på, medan mina kursare ser till att de har förstått frågorna rätt. Gode gud. Hej underkänt. Hejdå odödlighet.

Inga kommentarer: