måndag 17 maj 2010

We rule the school

Denna måndag hade vi tema Döden i Blå. Vi spelade bara låtar med artister som dött. Band där vissa medlemmar dött, till exempel Broder Daniel, räknades också. Ett lite deppigt tema, må jag säga... Men radion är alltid kul. Jag gillar verkligen de jag sänder med, vi har en fin gemenskap och kompletterar varann rätt bra i etern.

Tidigare idag skrev jag den där omtentan på Språksystemet. (Jag gjorde aldrig första tentan, vill jag bara tala om. Alltså var det teoretiskt sett inget direkt misslyckande på första tentan. Snarare en lätt brist på lyckande. Jag försov mig.) Det gick bra, tror jag. Åtminstone kändes det bra. Jag har blivit grym på fonetik! Och det är ju en jävligt cool skill.

I övrigt har jag på nytt fått ångest över min brist på arbetslivserfarenhet. Den där bristen hos mig som kommer att leda till att ingen anställer mig någonsin. Och sedan dör jag i ett dike. Nej, jag överdramatiserar inte. Bara lite. Men det känns faktiskt såhär på riktigt, även om jag med mitt förnuft förstår att det inte är rimligt. Förnuftet har alldeles för lite att säga till om i mig.

Allt som allt en fullspäckad och lite blå måndag. Ska gå till sängs och ladda för en röd tisdag. Jag ska skriva hemtenta hela dagen och lär få en vacker tomatnyans i fejjan av frustration, ansträngd hjärna och trötthet. Det blir livat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

nejnej annaanna. min arbetserfarenhet kommer fran att sopa fabriksgolv och passa barn.

det ar def coolare att vara skribent och radiotalare
och du ar val lite boss i studion, typ, right? titta. jag har aldrig varit chef over nagaonting. nagon.


natti

/carrie

Miranda sa...

"Alltså var det teoretiskt sett inget direkt misslyckande, snarare en lätt brist på lyckande."

Hahaha, så briljant! Det ska bli mitt nya motto. Brist på lyckande. Fantastiskt.