söndag 23 maj 2010

Wrapped up in books.

Vi älskar listor. I synnerhet när de handlar om böcker! Helt rätt, C.
Dessutom har jag inget bättre att säga.

Som läsare ä
r jag: Snabb. Inte för att skryta, men jag läser jävligt fort. Dessutom är jag lite av en nostalgisk läsare - jag älskar att läsa om böcker. Ni skulle bara se mina Harry Potter-böcker! Så slitna att sidorna trillar ut. Inte för att skryta eller så...

Som bloggare är jag: Ojämn. Oftast glad och rolig, ibland deppig och tråkig. Men för det mesta helt okej. Om jag får säga det själv.

Senast lästa bok: Förnuft och känsla av Jane Austen.

Senast påbörjade bok: Wuthering Heights av Emily Brontë. Japp, originalspråk. Läspretto, jag vet.

Senast köpta bok/böcker: Minns inte. Förmodligen högen jag köpte på second hand för ett par månader sedan.

Favoritdeckarförfattare: Våga vägra deckare!

Jag läser allt av:
Erlend Loe.

Jag läser helst inte (genre/författare): Baserat på en sann historia-böcker som handlar om fethemska saker som Andra Världskriget eller misshandel eller så. Böcker är till för att fly den hemska verkligheten, inte fördjupa sig i den!

Vid hyllan för fackböcker letar jag:
Språk, genus.

Förutom svenska läser jag gärna: På engelska. Och fler språk kan jag inte, till min stora sorg.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Stolthet och fördom av Jane Austen.

Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: De Georgia Nicholson-böcker (av Louise Rennison) jag inte har.

När jag går på antikvariat letar jag alltid:
Klassiker. Och udda böcker med fina pärmar (it's all about the looks!).

1 kommentar:

Emil sa...

Skönt att jag inte är ensam om att bojkotta deckare. Jag tröttnade när jag kom till Marklund och Läckberg.