onsdag 5 maj 2010

Leggings are not pants, so cover your ass!

Idag gick jag emot mina egna principer och gick ut med endast leggings på underdelen.

Jag har den här principen dels eftersom jag tycker att det inte ser bra ut, och dels eftersom jag är lättgenerad och inte skulle stå ut med tanken på att folk kan se de exakta konturerna av min röv. Röv, förresten, har man riktigt tajta leggings kan man ju se konturerna av folks kön. DET tycker jag är obehagligt. Hur kan man känna sig obesvärad av att folk kan se ens fittkonturer? Det övergår mitt förstånd. Är det inte lite samma sak som att blotta sig? Dessutom är det lite genant för oss som ser dem. Man vet liksom inte riktigt vart man ska titta.

Och när män joggar i tajta byxor så att man verkligen kan se hela paketet! Det är om möjligt ännu mer pinsamt och jobbigt. De där joggingbrallorna lämnar verkligen ingenting åt fantasin. Om man nu skulle vilja fantisera om främmande mäns skrev skulle man ju kanske vilja ha lite mer utrymme att freestyla, tänker jag mig. Inte få veta allt sådär utan att ens ha frågat.

Anledningen till att jag bröt mot denna starka princip var som följer: Jag skulle ta en frisk promenad och hade inget annat att ta på mig. Jeans kändes obekvämt och mina mjukisbyxor ville jag inte besudla med utomhusighet (kan låta konstigt, men mina mjukisar är till för hemmatrygghet). Dessutom är folk i det här området så fisförnäma att de glor ihjäl sig om man går ut i mjukisbyxor. Men att jogga i extremt supertajta brallor är helt okej, så jag tänkte att idag ska jag passa in! Vara som alla andra!

Så jag tog mina tjockaste leggings, en lång myströja och gick ut. Tröjan täckte skrevet i alla fall, men jag misstänker att det fåtal människor som var ute då kunde beskåda nedre halvan av min bakdel. De skulle bara ha vetat att det var en once in a lifetime-upplevelse!

För nej, jag kommer aldrig igen gå ut utan byxor eller kjol. Det var precis så obekvämt som jag hade föreställt mig på förhand. Jag kände mig inte helt påklädd.

Nu, kära vänner, är tiden kommen att återuppliva mina och Carries riktlinjer från Siesta 2008:

1. Drick mycket vatten.
2. Visa inte rumpan.
3. Full fart!

Inga kommentarer: