måndag 3 maj 2010

Popadelica m.m.

Nu är jag alltså hemkommen från bibelbältet och Popadelica. Min festivalupplevelse var väl sådär, ärligt talat, eftersom det var kallt och jag var alldeles ensam där. (Alltså, jag var ju inte den enda personen där... Men det var ingen där jag kände.)

Det som gjorde att jag verkligen inte ångrar att jag åkte är att det var enormt kul att vara ute och recensera! Att stå med block och fundera och skriva och känna sig cool och sedan försöka läsa sin egen handstil... Det är grejer det. Jag blev enormt peppad på att åka på fler festivaler i sommar. (Recensionerna från Popadelica kommer för övrigt upp på Devotion i sinom tid. De blev rätt bra om jag får säga det själv.)

Ja. Puh. Jag är fortfarande lite trött. Och nyss kom jag hem från studentradion efter att som vanligt ha sänt helt fantastisk radio. Låt mig säga såhär: vårt program är i alla fall väldigt kul för oss. Vad andra tycker är det ingen som vet. Men så länge vi har roligt är vi inte så bekymrade.

Sammanfattningsvis: Popmusik gör mitt liv roligare.

1 kommentar:

Daniel Andersson sa...

Då var det dig jag halvhälsade på där på Popadelica då! Vi gick förbi varandra nånstans där i vimlet, hann inte bli säker på om det var du eller inte. :-)

Ska du på Siesta i år då? Jag och min tjej ska dit, kanske eventuellt nån mer kompis.

/Daniel (från Siesta alltså)