onsdag 5 maj 2010

Listen to the music, it's a good thing to do

Idag var jag och tittade på ett rum som jag hoppas få flytta till om några veckor. Det ligger i Majorna, längs elvans spårvagnslinje, och när jag var färdig och åkte därifrån hade jag lite tid över och bara råkade hoppa av på Stigbergstorget. Och vad ligger där? Jo, Bengans såklart. Sedan blev det bara så att jag köpte Jónsialbumet. Det bara hände...

Och att det hände gör mig väldigt glad. Eftersom det är en underbart fin platta. Jag lyssnar på den i min stereo precis just nu. Apropå stereon, förresten, kollar jag efter bra hörlurar. I den händelse jag får rummet så behöver jag kunna lyssna på musik med bra ljudkvalitet utan att störa mina sambos och grannar. Den som känner till några spektakulärt bra hörlurar får gärna tipsa!

1 kommentar:

Oscar sa...

Åh, Majorna. Jag har aldrig varit där men alla säger att det är bra att bo där, haha. Och Jónsiplattan är grym!