onsdag 12 maj 2010

Waste of paint

Att söka boende är bland det värsta jag vet. Skulle tro att det är få som gillar den processen. Att sitta och uppdatera sökningen på blocket några timmar varje kväll. Att skriva mail efter mail, där man framställer sig själv så bra som möjligt, och nästan aldrig få svar. Sänka sina krav bit för bit. Äntligen få titta på något rum någonstans och sedan få höra att någon annan var bättre. Verkade trevligare, log mer?

Därför är jag så glad nu att jag inte behöver göra det längre!!! Jag har boende i sommar och tillsvidare i all evighet om jag vill. Det är verkligen en tyngd som har lyfts! Rummet ligger i Almedal - nära till Liseberg alltså. Jag kommer att dela kök och badrum med två andra, varav en är vegetarian (score!). Villan i fråga ligger bara två kvarter från spårvagnslinjen, men där är ändå tyst och skönt. Och det finns en stor trädgård. Min hyresvärd är otroligt trevlig och heter Gun. Bara namnet, liksom! Dessutom sa hon att jag såg så snäll och trevlig ut att hon blev varm i hjärtat (hon använde de orden, jag lovar). Man kan inte ogilla någon som säger sådant om en.

Det känns alltså mycket bra. Dessutom har jag skrivit kontrakt från och med 1 juni trots att jag har kontrakt här till och med 3o juni. På det viset kan jag flytta i lugn och ro i god tid innan Peace & Love. Allting ordnar sig.

Nu ska jag bara se till att klara min omtenta på måndag. Har pluggat hela dagen idag, nio till fyra, och är således helt mör i huvudet. Prepositionsobjekt! Satsadverbial! Presensparticip! Röra.

Återkommer någon gång. Eventuellt med något intressant att säga.

Inga kommentarer: