söndag 1 augusti 2010

All the hipsters in Shoreditch could never style it.

Jag har varit i England. Fyra hela dagar och fem hela nätter. Jag har poptöntat mig, ätit sjukt mycket onyttiga saker och lekt med den ojämförliga Josefin. Det har varit mycket fint.

Till exempel har jag upptäckt att det finns godis med ölsmak. Vem visste ens att sådana saker kunde finnas i världen? Jag har med mig ett hekto hem. Den som är snäll får smaka. Andra flummiga saker: Flytande Mars, milkshake med popcorn-smak, halva gurkor, choklad med kaksmulor i och chips med räksmak. Dock smakade jag inte det sista. Någon måtta får det vara.

I Josefins kollektiv bor en polack som heter Andy. Hans liv borde seriöst bli en film. Jag hade tänkt ägna ett helt blogginlägg åt honom, men om jag berättar för mycket blir nog mamma orolig. Vi kan säga såhär: han är den som står för dekadensen på Assholes Avenue.

Jag har även upplevt Josefins stamhak Blackbirds. Det var intressant. En vägg pryddes av en bildserie med en målgest. I Hertford gillar man fotboll. (En av hennes bekanta hade en Manchester United-tatuering. På riktigt.) Dessutom spelade de seriöst bara kass musik. Höjdpunkterna var Lady Gaga och Beyoncé (både i samarbetsform och inte) som jag alltså kan tänka mig att dansa till, vilket inte är fallet med Black Eyed Peas och Kings of Leon. Vi snackade med ett par random killar, och en av dem sa att jag liknade Robyn (OMG!), men sedan dissade jag Kings of Leon och då drog de. Män alltså. Det gick typ såhär:

Josefin: Should we dance?
Jag: FUCK NO, it's Kings of Leon, I'm not dancing to this!
Random kille: What, you don't like them?
Jag: I HATE THEM!
Och sedan gick de killarna upp i rök. Ridå.

Annars var nästan alla människor väldigt trevliga. Undantagen var Bald Guy och Waretjejerna på tåget till London. (Ware är typ Englands Sollebrunn, om Hertford är Alingsås.) Jag och Josefin bara satt, och så började prata högt med varandra om hur de skulle slå mina "fucking glasses" av mitt "fucking face". De spekulerade i var jag kom från och konstaterade "well, she's not english, so she's not welcome". Josefin klarade sig med en inspektion. Hon såg nog mer engelsk ut. Vad beträffar Bald Guy...

Bald Guy har en tröja med texten "tell you tits to stop staring at me".
Jag: That shirt is offensive!
Bald Guy: It's offensive? Let's see your tits, then.
Jag: Fuck no, you don't deserve them!
Bald Guy: I don't deserve your tits?! (Verkar sjukt förvånad. Som om mina tuttar var en mänsklig rättighet? Hybris.)
Jag ger honom en mördarblick och går.

Så var det på Blackbirds. Nu börjar det här inlägget bli för långt, så jag lägger ned nu. Om man blir min vän på Facebook kan man kolla på mina bilder från Englandet. Bli det!

Inga kommentarer: