fredag 20 augusti 2010

Bandstarter.


Idag gjorde jag ett mycket bra impulsköp - en ukulele! Hurra! Tänk vilka gulliga låtar jag kan skriva till Gullig nu. Tjoho!

Det enda problemet är att jag inte riktigt kan stämma den eftersom jag inte har något gehör (eller en stämapparat jag kan använda till den, det är inte samma som gitarr nämligen). Bara den lilla detaljen. Men jag misströstar icke! Min vän Matilda kommer hit i morgon och hjälper mig. Jag kommer att lära mig. Det ordnar sig.

För övrigt har jag kommit på vad jag kan skriva en tweelåt om. Kakor. Det är sött. Jävligt twee, således. Temat är typ "girls like boys, but love cookies". Oslagbart bra. Ett band med låtar som handlar om pojkar och bakelser kan ju inte vara dåligt. Eller? Vi får se.

Spännande, det här.

P.S. Jag gillar att jag har skapat en etikett för bandet som ännu inte kan sägas existera. Först idé, sedan bloggande, sedan genomförande. Åh, tvåtusentalet! D.S.

1 kommentar:

Josefin sa...

Coolt! Jag har alltid velat ha en ukulele. Ditt band kommer bli bäst.