söndag 22 augusti 2010

TOP ger er: sexblogg # 3

Det här med walk of shame. Ni vet, när man går hem i samma kläder som dagen innan efter ett one night stand? Jag tycker att vi ska dissa skäms-delen i det hela, vara glada att vi har scorat och kalla det walk of game istället.

Här kan man argumentera att man kanske ångrar det morgonen efter, att man inte känner sig särskilt fräsch (jag behöver väl inte vara så explicit här) eller att det känns lite genant att alla vet att man har knullat, och att uttrycket walk of shame därför är befogat. Men jag tycker inte det.

Jag tänker att om man inte skämdes innan så börjar man göra det när man minns uttrycket walk of shame och identifierar att det är en sådan man är ute på. Och att skämmas är faktiskt bara onödigt. Gjort är gjort, det är bara att duscha när du kommer hem och gratulera dig själv till att du uppenbarligen har game.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har diskuterat det på twitter förut. Tror vi enades om att kalla det för "walk of YAY!" istället. Lite såhär ska man göra det: http://www.youtube.com/watch?v=2seAJsrtIbQ


//@rawdjur

Lena sa...

håller med helt och hållet, men jag är dålig på att skämmas, så jag brukar inte riktigt ha den känslan..

Henrik sa...

Oj, jag var inte riktigt medveten om den där "skäms"-delen... ^^
Men jag håller med, helt och hållet! F.ö. kom uttrycket säkert till av någon som var avundsjuk...

Maria sa...

Tycker också att det är onödigt att skämmas bara för att man har scorat. Jag menar, sex är (om man använder skydd eller är helt säker på att inga sjukdomar finns att dela) hälsosamt och man blir glad av det! Men visst, om man har gjort ett dåligt val en kväll i fyllan och ensamheten kanske man skäms morgonen efter... men jag tror mest att det är USAisk skit det här med Walk of Shame, för där är det ju i många sammanhang väldigt skamligt att ha sex om man inte är gifta och för att inte tala om att bara ha ett one night stand! Då är man ju "a slut" och allt det där. Särskilt om man är tjej. Och eftersom det inte ens finns något svenskt namn för Walk of Shame får det mig ännu mer att tro att detta bara är ytterligare en töntig import från det stora landet på andra sidan havet. Så jag tycker att om nu SD nödvändigtvis måste ge sig på att mångkultur är dåligt kan de väl försöka skärma av Sverige från USA istället eftersom det är därifrån den mesta skiten kommer (jag menar, snabbmatkulturen är ju tusen resor värre än den vardagliga islam).
Hm... jag tror jag kom ifrån ämnet. Oh, well.

Limpy sa...

Älskar klippet rådjuret länkar till.
(F.ö. så är min ordverifiering jenis, jag tror att den egentligen ville att det skulle stå penis, men den vågade inte vis det.)