måndag 2 augusti 2010

Annas dagbok # 8 - 11 januari 2000

Hej!
Välkommen till det nya milleniet. Igår red jag och jag fick Bella! Hon var jättehärlig i galoppen och så fattar hon mycket lättare än Cittra. Jag var på hoppkurs och dressyrkurs på jullovet och jag hade Cittra. Vi har träslöjd nu (förut hade vi syslöjd, det har jag inte sagt) vänta... Nu är jag tillbaka. Var bara på toa.
*
På jullovet blev jag kär i Zebastian och direkt när skolan började frågade jag chans på honom och han sa JA. Jag blev jätteglad. Jag & Coco har planerat att gå ut och gå med våra killar Zebban och Philip. Då ska vi hålla våra killar i handen! Sen ska vi gå hem till mig och kanske [här hade jag ritat läppar]:as.
KANSKE.
Om det går alltså. Jag ska ringa Coco när jag kommer hem. Hoppas det går. Nu ska jag rita av Zeb.
[teckning av en kille med runt ansikte och utstående öron]
Fy fan va fult!!

Kommentar: Okej, det fanns två dagboksinlägg innan detta, men de handlade uteslutande om hästar och var skittråkiga även för mig, så jag kände att jag inte kunde utsätta er för det. Jag vet ju att det är kärleksintrigerna ni vill åt!

Jag kunde inte stava till "millenniet", men det kanske man inte kan begära. Det gör mig lite bitter dock. I övrigt får jag känslan av att det här med att ha en kille var viktigare för att kunna umgås med de andra tjejerna än för att vara med en kille. Fråga chans-förhållandena var mest en accessoar i det sociala (sam)spelet. Så att säga.

"Zebastian" låter för övrigt som ett namn på ett dansbandsfan.

3 kommentarer:

Miranda sa...

Klänningen är en mycket billig sådan från budgetparadiset Primark.. Tyvärr alldeles för kort (vilket jag inte insåg förrän jag köpt två), därav lindextyllkjol under. (:

Maria sa...

Hehe, jag såg inte ens att millenniet var felstavat... fast det säger nog mer om mig än om dig ^^ Du gick visst igenom killar som en annan går igenom... något som man snabbt går igenom (trosor dök upp i mitt huvud, men det kändes som en konstig association så jag skippade det). Ser fram emot fler kärleksintriger :)

Johanna sa...

Haha, oj vad man tänkte på ett roligt sätt när man var yngre. Själv var jag dock alldeles för blyg och töntig för att våga fråga chans på den tiden.