tisdag 3 augusti 2010

Summer will have its way.

Av någon anledning har somrarna de senaste fem åren varit väldigt känslomässigt turbulenta för mig. Det har alltid varit mycket resande, kännande och levande. Saker har hänt. Och känts. Kanske framför allt känts.

2006: Förberedde mig mentalt på att flytta hundra mil från alla jag kände. Var på mer än en Lars Winnerbäck-konsert (och började nog inse att vår tid tillsammans närmade sig sitt slut). Umgicks med mina vänner den tid vi hade kvar tillsammans. Lade mig till med en destruktiv ovana. Flyttade till Östersund.

2007: Min häst hade precis dött och jag hade köpt en ny. Jag var på min första festival. Hade en festivalflört och började ana att det var möjligt att vara intresserad av mig. Var på Islandshäst-SM. Åkte tåg i nitton timmar för att vara med en otroligt nära vän. Saknade Dille och gemenskapen där oerhört mycket. Upplevde Luleåkalaset. Blev av med tandställningen. Var på Islandshäst-VM. Besökte London för första gången.

2008: Var på Siesta med Carrie och träffade fina människor, såg fina band och raderade numret till festivalflörten från sommaren innan. Hade ett sommarjobb för första gången. Var så dålig på det att jag var tvungen att sluta. Åkte till Kalix för att vara med en vän. Åkte till flera andra ställen i Sverige för att vara med vänner. Började inse att hästar inte var mitt livs kall. Blev tillsammans med en 91:a från Eskilstuna (och hånglade i Hagnesta Hill, haha). Gav kärlek en chans. For ensam på två festivaler. Gjorde praktik på Groove.

2009: Tog studenten. Hade så jävla mycket magkatarr. Sålde min häst och sade hejdå till hästvärlden. Var tillsammans med en rödhårig jämte och gav kärlek en ny chans. Sade hejdå till Östersund. Var ackrediterad på fyra av fem festivaler. Åkte till London med BFF-Mattis som jag då inte hade träffat på ett helt år. For fram och tillbaka mellan Jämtland och Småland. Oroade mig för antagning till universitetet och letade boende i Göteborg. Flyttade till Göteborg och började på universitetet (efter många om och men).

2010: Ni vet det mesta redan tror jag. For hit och dit, såg spelningar och var allmänt spontan.

Och än vet man inte hur det slutar.

Inga kommentarer: