torsdag 26 augusti 2010

TOP ger er: sexblogg # 4

Av någon anledning gillar fjorton av mina facebookvänner "Spara vatten...DUSHA TILLSAMMANS". Med anledning av detta kommer här - trumvirvel tack - sexblogg nummer fyra. Whoo!

En annan sak först bara: felstavade sidor är fortfarande inte okej. Jag kommer aldrig att stå ut med det. I synnerhet inte när jag inte sympatiserar med sidan i fråga. Som det här med att duscha med andra människor, till exempel.

För det första så är det jävligt trångt och bökigt när man ska göra sig ren. Och att sjunga i duschen blir inte alls samma sak om en annan person står naken noll centimeter ifrån en. Kalla mig tråkig, men jag tycker att duschning är en ensamaktivitet. (Här hade jag använt ordet "egentid" om jag hade varit typ småbarnsmamma.)

För det andra har vi det här med duschsex. Jag har hört mer än en person uttrycka åsikten att det blir mer okej att ha sex under mens om man har det i duschen, för då spolas blodet liksom bort (hu!). Personligen har jag svårt att tänka mig något mer osexigt än mensblod, utblandat med duschvatten, på fötterna. Men det kanske bara är jag. (Jag hatar fötter.)

Dessutom upplever jag att duschvattnet slår ut andra viktiga vätskor och gör hela processen lite... gnisslig. Och vi gillar inte gnissel, slemhinnorna och jag. För att inte tala om att det är svårare att slappna av och få en bra orgasm när man måste stå upp (och helst låta bli att halka och få hjärnskakning). Detta gör att onani i duschen inte heller är min favoritgrej. Opraktiskt när man, som jag gjort flera år, delar sovrum med andra människor.

Hur som helst är slutsatsen här att man duschar, och sjunger, i duschen. Inget annat.

4 kommentarer:

C sa...

Personligen så tycker jag det är helt okej att duscha tillsammans med någon annan. Det beror självklart helt på vem det är, men ändå. De människor jag har duschat tillsammans med har varit människor jag tyckt väldigt mycket om, velat ha i min närhet och delat någon form av vardag med, så själva duschandet har blivit något man automatiskt gjort tillsammans. Vissa gånger duschat samtidigt, andra inte. Och angående sex i duschen: Det kan vara asbra. Och mindre bra. Gillar man att stå upp så är det fem av fem toasters. (Btw, ordverifieringen jag fick nu lyder "butchbo". Sniss).

Henrik sa...

Tror du har missat lite av vitsen... Det är inte bökigt och trångt om man istället tvålar in varandra, vilket inte är helt otrevligt, vare sig man tänker ha sex i duschen, efter duschen eller inte alls. Ett tips.

Anonym sa...

Cajsa: Sniss!
Henrik: Jag har testat det, faktiskt. Tyckte mest det var läskigt. Men det kanske är fel på mig, jag utesluter inte det alternativet...

/Anna

Maria sa...

Hm... jag tycker också mest om att duscha själv. Men ibland för att spara tid så kan jag tänka mig att duscha tillsammans med en person som jag ändå har sex med (skulle kännas konstigt att duscha så nära med människor man bara är kompis med. Om det inte är i badhus eller dy l). Fast sex i duschen... ingen hitt. Håller med dig, svårt att slappna av när man står upp. Fast det finns ju sådana som tycker om det så... pja, då får de väl hålla på med det... men nåja.