onsdag 4 augusti 2010

Take your hat off, boy, when you're talking to me.

Idag åkte jag till stan. När jag skulle kliva av spårvagnen var det en kille som följde mig med blicken när jag reste mig upp, och gick vidare till att granska mig uppifrån och ned när jag stod och väntade på att dörrarna skulle öppnas. Helt odiskret, ogenerat och ohyfsat. Jag gav honom en mördarblick innan jag gick av.

Missförstå mig inte - klart att man får spana in folk på stan. Det är inte som att jag aldrig betygssatt en stuprörsrumpa, liksom. Det är däremot inte okej att väga och mäta folk med blicken. I synnerhet inte så att de märker det. Var subtil, för i helvete.

Dessutom: senare när jag gick nedför Haga Nygata var det en ung pojke som sträckte ut handen och tog på mitt lår när jag passerade. Vad fan?! Det här var alltså ett BARN! Ett barn. Som tafsade på mitt lår. Helt sinnessjukt.

Jag säger då det. Boys, they're nothing but trouble.

Inga kommentarer: