lördag 7 augusti 2010

When I stumble into bed another Saturday night.

Det är lördag. Eller, tekniskt är det söndag, men i min hjärna är det fortfarande lördag eftersom jag inte har sovit. Jag har varit ute. Innan jag gick ut drack jag två av mina förkylningsdrinkar (som är rom och cola med echinaforce i, ehe) och en Breezer. Sedan mötte jag upp Kirsi från Devotion och hennes vän. Vi gick på Parken där tidningen Nollpunkt hade releasefest för sitt nya nummer. Väldigt pretto tidning. Halvdålig layout.

Jag skulle ha en drink. EN. Rom och cola, givetvis. Fick två cola utan rom. Försökte rätta till det. Fick TVÅ rom och cola. Drack dem, blev full, blev rädd för handblåsapparaten på toaletten, tog fel på ljudtekniker och bartender (händer även den bästa). Men det är inte det viktiga.

Det viktiga är att folk spelade fin musik. Claes Strängberg, Frida Sundemo och Loney Dear. Alla mycket bra. Jag hade dock mest fokus i behåll under Claes, som var först, och uppskattade därför det mest. Sedan hann jag bli ganska full. Jag smsade väldigt mycket. Om jag smsade dig - förlåt. Det är bartendern på Parkens fel.

Mitt sällskap var i alla fall mycket trevligt. När spelandet på Parken var över åkte vi till Konstepidemin där det var en mystisk utomhusfest med våldtäktsvibbar. Vi stannade inte där så länge. Vid ett drog vi till Järntorget och åt pizza, och sedan var klockan två och kvällen var över. Japp. Jag motstod impulsen att ta en taxi hem. Jag saknade min ipod, som jag lämnade hemma eftersom min väska var för liten. Stort misstag. Ska alltid ha mina tygpåsar i fortsättningen. Liten väska = litet liv. Det vill säga utan musik.

Och nu sitter jag här och försöker behålla lungorna innanför kroppen. På det hela taget en bra kväll. Lyssna på Claes. Klicka på länken däruppe. Åtminstone väldigt bra klockan tre en lördagnatt när man är ensam, onykter och inte kan sluta hosta. Kan ge ett objektivt omdöme i morgon. Om någon skulle vilja ha ett.

Oh well. Dags att hosta vidare. I morgon kommer min älskade A-K till mig. Vi ska bli fulla tillsammans, och vara bittra och hata allt. Det kommer att bli vackert. Och jag kommer att kunna tända doftljus utan att hon tror att jag försöker förföra henne. Härligt. Vänner är bra.

3 kommentarer:

fröken guldfisk sa...

snart snart kommer jag, och du får tända hur många ljus du vill. vem vet, du kanske förför mig trots allt?
kramar.

Johannes sa...

Bartenderns på Parken fel? Hehehehehe.

Maria sa...

Åh, vänner :) Mina vänner är också bra. De förstår att jag inte petar på deras bröst för att jag vill ligga, utan bara för att jag tycker att bröst är skojiga att peta på helt enkelt. <3